סמדר פרימר

מאבחנת ומטפלת בקשיי תפקוד ולמידה




הכנה לכיתה א

הכנה לכיתה א

לא ברור מי מתרגש יותר לקראת המעבר מגן הילדים לכיתה אלף- הילדים או הוריהם.
מה שבטוח הוא שכדאי מאד שציבור הגננות והמורים ידעו כל שניתן על משמעויות המעבר המשמעותי הזה לגבי הילדים היקרים שתחת אחריותם.

סדנת הכנה לכיתה אלף תאיר לאנשי המקצוע צדדים שטרם נגלו להם בתהליך הסבוך של המעבר מגן-הילדים לבית-הספר, שהם מהווים חלק כה חשוב ממנו.

 

 

 בעוד שבגן הילדים, עסוקים הילדים רבות במשחק והדרישות הלימודיות, המוטוריות והרגשיות, פשוטות יחסית, בעולם המערבי,
נהוג לראות בטווח הגילאים של 6-7, זמן מתאים בו מגיעות מערכות שונות לבשלות, המאפשרת התמודדות עם דרישות מחמירות הרבה יותר  מאלו של הגן.

 

 "אלה שנדרסים בדרך", מסבירה סמדר פרימר, ממושב שדי אברהם, מטפלת ותיקה בלקויות למידה וקשיים התפתחותיים,
שפעילותה מתמקדת בשנים האחרונות בדרום הארץ ובנגב המערבי, "הם הילדים שהתפתחותם אינה רגילה לחלוטין והמפגש עם בית הספר, על ההתמודדויות החברתיות, הרגשיות והחושיות הכרוכות בזה, עלול להיות טראומטי עבורם".

כדי להפוך את המעבר לחלק ככל שניתן עבור כל הילדים, סמדר מציעה טיפול אישי או קבוצתי לילדים לקראת המעבר לכיתה אלף.
כמו כן, מעבירה סמדר סדנאות מיוחדות לגננות ולמורים, על מנת לתת להם כלים לטיפול והכנה לילדים לפני או אחרי המעבר לבית הספר.

סמדר מעבירה את הסדנאות במסגרת בית הספר או במסגרת רשותית. המורים והגננות לומדים באופן מרתק על הקשיים שעשויים להיתקל בהם ילדים בשלבי המעבר לבית הספר, הם לומדים על הגורמים לאותם הקשיים ונערכת להם היכרות עם מספר כלים, שיסייעו לגננות ולמורים להתמודד עם הקשיים של העוללים היקרים לנו כל כך במעבר הכל כך משמעותי עבורם.

ילדים הנתקלים בקשיים לאחר המעבר,יכולים להיעזר בניסיונה הרב של סמדר כמטפלת בשיטה הנוירו-התפתחותית-תפקודית ובשיטות נוספות שהיא משלבת בטיפוליה.
ילדים לא מעטים נהנו משיפור משמעותי בהתמודדותם לאחר אבחון ורצף של טיפולים בידיה האמונות של סמדר.

 


גודל פונט
ניגודיות